понедељак, 29. август 2016.

KISELO MLEKO - kućevna proizvodnja



Uzvariti 1 litar kratkotrajnog mleka. I kad se mleko dovoljno prohladi koliko da bude mlako u njega sasuti jednu čašu kiselog mleka onog gotovog i promešati. Ta čaša kiselog mleka prethodno se razmuti sa malo mleka, a onda saspe u preostalo mleko. 

Masu razliti u zemljani sud i pokriti krpom. Treba da bude na toplom ušuškano oko 20 stepeni kako bi se steglo, no ja sam stavila u rernu na 70 do 80 stepeni i tako umesto 4 sata potrebnih za stezanje na sobnoj toploti ubrzala taj proces. Pošto sam i ja tražila najbolju toplotu za postizanje efekta stezanja pa od 25 i preko 50 stepeni malo izdangubila, sve u svemu oko sat vremena sam potrošila dok nisam sa 70 stepeni uspeh postigla. Znači to je vreme - 1,5 sat do 2 sata ako se odlučite za rernu. Ja jesam.

A kada se načisto stegne i ukiseli kiselo mleko smestiti ga u frižider  i tako se služiti odmah, a može i sutradan sa uživanjem u čarima ovog nezamenljivog dodatka kiselim čorbama i drugim jelima.

Prijatno.

P.S. Ja sam negde "omanula" u ovom jednostavnom postupku dobijanja kiselog mleka... no, dobila sam mladi sir tzv. grudu i dosta surutke... tako da od svega ispašće dobra pita... možda se nekad usudim da napravim kiselo mleko uspešnije... 

Нема коментара:

Постави коментар