среда, 14. септембар 2016.

DŽEM OD SMOKVI


I tako - prvo smo moja Mama Mila i ja nabrale u našoj avliji 3 kg zrelih plodova sa naše dve smokve. Pošto je sve u našoj avliji neprskano, ja sam samo oprala na česmi smokve i sve tako zajedno sa korom (bez guljenja) samlela na vodenici za meso (na istoj onoj na koju se melje i slavsko žito).

Pošto je količina mala, sve sam kuvala ukupno 1,5 sat uz neprestano mešanje na ringli električnog šporeta (na dvojci).

U samlevenu i zagrejanu masu izručila sam oko 600 gr šećera i 1 limuntus. Naravno, sve zavisi koliko su smokve slatke, a da baš ne bi džem ličio na slatko obavezno treba dodati kesicu limuntusa da malo zakisi, kao i šljive što kise. I naravno priprema ovog džema jeste potpuno identična kuvanju džema od šljiva, kako se oduvek u našoj avliji i kuvalo - bez mnogo "filozofije".

Hvala mojoj Mami Mili, koja me odmenila u mešanju i sav trud i zhvalnost dugujem njoj oko pripreme ovog današnjeg džema - bar što se tiče onog dela kada je trebalo stajati uz šporet i sve mešati bez prestanka.

Džem jeste kuvan kada varjačom povučete po dnu šerpe, a trag se vidi. Kuvan džem sasuti u tegle, povezati celofanom ili poklopcima zatvoriti i odložiti na policu u špaiz ili neko drugo mesto predviđeno za čuvanje zimnice.

Na kraju dobijete 2,5 tegle preukusnog džema.

Prijatno.




Нема коментара:

Постави коментар