понедељак, 19. септембар 2016.

JUNEĆA ČORBA



Juneće meso (količina dve tanje šnicle) iseći na parčiće što sitnije i staviti u lonac ili šerpu i naliti hladnom vodom. Isto se može spremiti i teleća čorba, no ja nikad ne uspevam da dođem do teletine - uvek mi podvale junetinu, pa čak i juče u kafani slagali me da je čorba teleća. No, nema veze - pročitah u meniju da služe samo porcije juneće čorbe po 150 dinara porcija. I biće da u kafani ne računaju da ima iole pismenog sveta koji voli da iščitava šta to u preslatkim menijima piše. A i da ne čitamo imamo čula pa dobrim žvakanjem prepoznamo razliku u mesu.

Vraćam se na pripremu današnje juneće čorbe i na lepe asocijacije još od juče. Kada počne voda da vri dodati glavicu crnog luka malo veću iseckanu i staviti u to što više iseckane šargarepe (jednu veću narandžastu i dve manje bele šargarepe).

Izvorno ovaj recept kaže da na pola kuvane čorbe treba dodati 4 kriške krompira i odmah zapržiti. Ja tako nisam uradila i izbegavam krompir u čorbi koju kuvam danas za večeru,  a želim da je imam i sutra za ručak (a poznato je da jela od krompira ne treba podgrevati i da nije baš podesno ako krompir prenoći u jelu. Jednom mi neko reče da tako krompir pušta "otrove"). Po meni može se jelo praviti od krompira i za sutradan, jedino ga ne treba podgrevati, a čorba ako nije topla u ovo kišno doba dana i nije čorba.

A kada je čorba dobro kuvana, kada je meso omekavilo, kao i ubačeno povrće - čorbu pred sami kraj treba zapržiti, na sledeći način: na malo vrelog ulja ispržiti kašiku brašna dok ne dobije žutu smeđu boju i dodati malo aleve paprike. 

Posoliti, pobiberiti i ostaviti još malo da provri sve zaprženo i začinjeno. Dodati i peršuna, a mogu se iskroistite i sveže liščice od bele šargarepe - kao što sam uradila ja.

Prijatno. 

Нема коментара:

Постави коментар