недеља, 6. новембар 2016.

JAJA SVETOG AVGUSTINA






Našla sam u svesci svojoj zapisan jedan recept iz 16-og veka onog nekad nama jako dragog TV-e lica, koji je pritom divno kuvao i za svako jelo divnu priču svima nama ispričao (i ja sam verovatno u brzini nešto izaostavila pri zapisivanju)... a još po vokaciji beše kompozitor... Voki Kostić... pa za ovaj recept još reče da je nađen u jednoj biblioteci u Beču i da je reč o manastirskom receptu...

Ovo jelo se priprema od spanaća, no ja sam imala blitvu. Recept je za 4 jaja (a ja sam prepolovila sve i napravila sa svega 2 jajeta - porcija dovoljna za jednu osobu samca).

Dakle, obariti blitvu (spanać) iseći i poređati po dnu pouljene vatrostalne posude (ja sam stavila bez podmazivanja na kolačarski papir u jedan pleh). On je tada rekao da svež spanać treba samo oprati u vrućoj vodi i ne bariti ga, no ja sam moju zamrznutu blitvu ipak malo prokuvala da se iskuva taj šmek od zamrzavanja. No u tako spreman spanać treba dodati malo prodinstanog crnog luka, što sam ja zaboravila da zapišem, pa tako nisam uradila pri ovom prvom pripremanju jela koje se zove još i Jaja na livadi Svetog Avgustina. Tako to treba neki naredni put uraditi - spanać ili blitva se pomešaju sa crnim lukom i sve se malo prodinsta. Isprobavši sve ovako kako i rekoh - ispalo je takođe zanimljivo, pa na brzinu može i bez luka.

Sada blitvu (spanać) razdeliti u kamarice, na onoliko kamarica koliko želite da utrošite jaja za ovo jelo. I svaku kamaricu izdubiti na sredini.

Na svako udubljene staviti kisele pavlake, a potom na kiselu pavlaku razbiti po 1 jaje.

Svako jaje posoliti i pobiberiti.

Peći samo 15 minuta na 180 stepeni (ja sam pekla 20 minuta, jer ne volim rovita jaja).

Prijatno.








Нема коментара:

Постави коментар