недеља, 18. децембар 2016.

TRNOVA RUŽICA - predjelo


Ovo jednostavno predjelo nađem u jednom časopisu iz 2007-e (decembarski broj "Sale & pepe", str. 50).

Najpre treba skuvati jedan veći koren celera. Kada to bude kuvano procediti vodu, a celer izblendirati. 

U isto vreme treba skuvati posebno i jednu omanju svežu cveklu.

U izblendirani celer treba dodati nekoliko krupnijih komada skuvane cvekle i sve to izblendirati.

Tako se dobije pire u koje sada treba dodati:

nekoliko čena sitno iseckanog belog luka (njihove mere su male, pa sam ja dodala malo više luka jer mi je to ipak važan začin)
so
šareni mleveni biber (treba crveni no taj nemam) i
iseckani sveži peršun

E, sada kaže recept da treba uzeti onaj pleh metalni sa modlicama u kome pečemo projaru i taj pleh obložiti rastegljivom folijom (streč kako je još zovu), pa u modlice preko folije razasuti pire.

No, pošto je pire žitko i nema šta da ga veže i stegne, ja se dosetim pa dobijenu preuksunu masu razlijem u jednu veću činiju i tako sve ostavim do sutradan (što je sigurno isgurno je), pa ako se stegne ja ću sve izručiti na neku tacnu i biće to divno predjelo u obliku manje tortice.

No, u slučaju da se ovo baš tako ne uveže i ne stegne, moraće se služiti sipanjem uz pomoć kašike.

Pre je neverovatno uksuno i jako dobro ide uz prženu ribu ili pljeskavice.

Po vrhu ovo predjelo treba ukrasiti mirođijom (a može i cveklom i celerom, no cvekla se neće videti, a celer hoće, no ima ga previše u pireu, pa ga ja izostavljam u spoljašnjem ukrašavanju). Drugi put u celer treba ubaciti manje cvekle kako bi se dobilo pire u nežno roze boji, i onda garniranje cveklom (ukrašavanje) ima će svog vizuelnog smisla. Treba istaći te boje i nijanse.

Prijatno.

P.S. Ipak ovo pire ni pod razno se nije steglo (cvekla prilično pusti sok), tako da jedino ostaje da se služi sipanjem iz neke zdelice uz pomoć kašike... I ja sumnjam u tačnost recepta... Po meni treba ubaciti želatin i tako će biti moguće razliti sve u modlice, a onda ih stegnute izvrnuti i dobiti male tortice...


Нема коментара:

Постави коментар