уторак, 28. фебруар 2017.

ZDRAV LEBAC - bez kvasca i od 3 vrste integralnog brašna



Zamesiti varjačom:

300 g integralnog pšeničnog brašna
150 g integralnog ražanog brašna
50 g heljdinog brašna
400 ml vode
3 kašike ulja (običnog jestivog, ja maslinovo nemam - nedostižno mi je)
1 kašičica soli
1 kašika lana u zrnu (mleveni lan nemam, kao ni susam)
1 kašika susama u zrnu (susam kao ni lan nisam mogla da sameljem u super seckalici, jer te dve kašike zrnevlja zveče i nije ih moguće samleti, tako da može i zrnevlje u ovo testo)
1 kašika mlevenog badema (kupila sam badem, a kad potrošim ovih 100 g ubacivaću mleveni lešnik koga imam uvek)

Ovako zamešeno testo za koje zaista nije potreban mikser, već najobičnija drvena varjača sada treba ostaviti bar 5 sati da odmori. A kaže receptura da može i 6 sati. Ja čekam do večeras do 23 i 10 tada ističe tih 5 sati.

Nakon isteka tih 5 sati u ovo testo treba još dodati:

1 pecivo (celu kesicu)
pola kašičice sode bikarbone i
1 kašiku soka od limuna

Opet izmešati varjačom testo i sasuti u pleh koji pre toga treba obložiti kolačarskim papirom.

Odmah ubaciti pleh u hladnu rernu, zatvoriti vrata na pećnici i uključiti šporet na 220 stepeni i peći oko 40 minuta (mada sigurno treba i neki minut više), no ispeći hleb treba znati i zavisi dužina tog pečenja i od snage grejača unutar tog istog šporeta. Tako sa vremenom uvek treba voditi računa i posmatrati kroz staklo pećnice kako testo rumeni, tako se i peče. I ja sam ispekla hleb za manje od 40 minuta ili približno toliko (nisam mnogo gledala u sat, već u pećnicu).

Pečen hleb izvaditi i dobro ohladiti i onda ga seći. Meni je idelano što ga pečem ispred ponoći i taman do sutra biće idealno prohlađen.





Prijatno.


Нема коментара:

Постави коментар