понедељак, 4. септембар 2017.

GASPAČO - hladna čorba


Hladna čorba od svežeg povrća - jelo koje dolazi sa prostora španske Andaluzije i jedne portugalske regije. Priprema se za par trenutaka. 

Ja sam izabrala opciju posnu, glot, a to znači da neću prethodno iskuvati komad pileće kičme koju imače kuvam kako bih dobila bujon za supu, a ne bih se odlučila nikad ni za kupovinu industrijske kockice supe. 

Ako već želim nešto zdravije onda bi preporučila komad pilećeg mesa koji trebate iskuvati, a zatim procediti. I to tek hladno treba dodati u izmiksano povrće, o čemu ću tek objasniti. 

Moja varijanta je na glot hladnoj vodi, pa čak neću dodati ni trunku ulja. Volim kad mogu da izostavim ulje, a ovde doista mogu (a vama savetujem dodatak 1 kašike maslinovog ulja u svaki tanjir pre služenja, ako baš volite).

Potrebno je prirpemiti sveže sledeće povrće i sitnije ga iseći, a onda blenderom ispasirati:

2 osrednja paradajza (oko 400 g)
1 zelena paprika
1 manji krastavac
1 glavica crnog luka
4-5 čena belog luka

Kad ovo izmiksate nalijete sa 500 ml hladne vode (ili dodate ohlađenu supu, ako ste iskuvali meso ili ako ste skuvali kupovnu kockicu za supu).

Dalje ostaje začiniti začinima čorbu. Ja sam dodala i nešto po svoj volji, a to izgleda ovako:

morska so
biber
suvi začin bosiljka
aleva paprika
tucana ljuta aleva paprika
celerov svež list
kim
sok od 1 ceđenog limuna

Promešati i odmah služiti hladno, mada u zimskim mesecima može se zagrejati željena porcija, ali tek blago samo da počne da zuji, nikako da proključa (probala sam, a još je bolji ukus ako se sve oplemeni sa nekoliko kockica sitno iseckane fokače). U ovu čorbu ili uz ovu čorbu možete kao prilog dodati kockice prepečenog tosta ili nekog drugog hleb.

Ovako pripremljenu čorbu možete sačuvati u frižideru par dana.

Prijatno.   







Нема коментара:

Постави коментар