недеља, 10. септембар 2017.

GOMASIO



Gomsaio je dodatak jelima od pečenog mlevenog susama i morske soli, a svojim mirisom podseća na "pržene čvarke". 

Lako se pravi i sličan je tahiniju (namazu od susama, koji sam pre neki dan pravila), a slično se pravi i sos od susama.

U sve ovo pomenuto ide susam i morska so, no ja sam rešila da sve ovo obogatim sa kojom kašikom soja sosa i maslinovog ulja.

Gomasio se čuva do nekoliko dana u fridžideru.

Jedan recept koji do mene stiže kaže kako susam treba proprati u cediljki, pa ga prosušiti. Ja tako nisam. Odmah sam susam u suvoj šerpici prepekla uz neprestano mešanje.

Ovaj recept takođe preporučuje da se prepeče i morska so. Ja opet tako nisam učinila, možda to uradim sledeći put.

Susam i so treba pomešati i dobro isitniti u ručnom avanu ukoliko ga imate (pošto ja to nemam, ja sam susam i so samlela u seckalici).

Ja sam mlela dok se sve nije dobro usitnilo, tako volim, a preporuka je u ovom receptu da ostane koje zrno susama i celo.

Gomasio se koristi za posipanje svih vrsta jela, posebno žitarica i povrća, a služi da popravi ukus svih onih jela koja nam se učine bezukusnim.

I naravno ja sam u ovaj gomasio dodala i maslinovog ulja po svojoj volji, pa nekad poigravanje u sopstvenim kulinarskim kreacijama ne može da škodi!

Potrebno je:

200 g susama
4 kašike soja sosa
malo morske soli
4-8 kašika maslinovog ulja (ulje dodavati postepeno i mešati masu do željene gustine)



Evo jednog predloga. Oguliti krastavac, iseći na željene komade, začiniti gomasiom ovako priređenim. I zadiviće vas lakoća jednostavno neodoljivog ukusa.

Prijatno.

Нема коментара:

Постави коментар