уторак, 5. септембар 2017.

LIBANSKI HLEB



Uspelo... Juče rekoh da sam malo "čvrše" zamesila testo, tako da danas pri razvlačenju nisam dodala ni trunku brašna, nije se ni lepilo za radnu površinu. lako se razvlačilo, no idući put kad testo bude mekše ovo razvlačenje biće lakše i tanje. Moja baka i mama su ovako razvlačile kore za domaću pitu gužvaru. Baka je pekla kore domaće na plotni šporeta (koje pobele, a tek dobiju braon pege od pečenja i sve je skoro isto, samo našeg sela više nema). Mirisi od kojih prostor predivno zamiriše. Tako da ću i ja kad počne grejna sezona na šporetu peći ovaj hleb. Odmah mi sinula genijalna Ideja. Malo testo pukne za prvi put i nije strašno, ne smeta. Mada i moji nokti ga malo probuše. No, ukus i lakoća pravljenja ovog hleba su vredni svega. Bravo ja moram reći, ali i jedno veliko HVALA za moje otkriće juče - najboljeg mesta za "Hranu Želja" - mesta gde naučih da sve ovo spravim-napravim!!! Sledi postupak rada.



U jednu činiju nasuti:

1 manju šolju brašna (onu za kafu)
1 kašičicu suvog kvasca
1 kašičicu šećera i
1 šolju mlake vode (tople)

Sve zamesiti mućkalicom, poklopiti tanjirom i ostaviti poklopljeno 1 sat. 



Po isteku sat vremena, otklopiti činiju, pa u sve to dodati:

3/4 kašičice morske soli (ili 1 celu kašičicu ako je so obična fina sitna kuhinjska)
1 kašiku maslinovog ulja i
2 šolje brašna (dosipati postepeno, pa ako testo bude sasvim dovoljno čvrsto, ne trpati brašno, već ostaviti kasnije za posipanje i natiranje; ja sam tu napravila "početnički" kiks (iako testa mesim i razvlačim decenijama unazad, još od osnovne škole, a moji kulinarski "neuspesi" počinju i ranije pre predškolskog) i sručila dve ravno pune šolje brašna odjednom i imala sam malo "tvrđe" testo, no nije bilo ni to greška - sa testom nema greške!!!. Zamešeno testo dobro izmesiti na dasci za razvlačenje. Umešenu lopticu pouljiti maslinovim uljem sa svih strana, vratiti u vanlgu (činiju), poklopiti tanjirom i držati tako 90 minuta.


Posle toga izvaditi testo na dasku, gnječiti ga, savijati u rolat, valjati, a onda dobro izrađeno testo staviti u kesu za zamrzivač i ostaviti u frižideru da odstoji do sutradan. Ovo je prvi deo priče, nastavak koji odmah sledi je od sutradan...



Sutradan... Nestrpljenje kako će to sve ispasti i na šta ličiti. Kakvog je ukusa (neslanog i blagog - otkrivam kasnije). Testo je odmekavilo, odmah ga treba izvaditi iz kese, potom otkidati male loptice (meni je ispalo 6 lepinjica). Svaku lopticu treba gnječiti opet na dasci ili radnoj površini, razmekaviti i malo rastanjiti oklagijom, a potom dalje rastanjiti testo u širi krug. Kao pomoć može poslužiti neka prevrnuta obla činija ili vanglica ravnih površina. 




Tako rastanjeno testo brašnjavim rukama ukoliko se lepi treba preneti do šporeta, tačnije do ringle koja je uključena na trojku, na najjače i položiti na suv tiganj za palačinke. To je mesto pečenja ovog hleba. Dva puta okretati sa obe strane i pritiskati koji put dok se lepo ne ispeče.



Svaku lepinjicu pečenu staviti na tanjir i odmah prekriti drugim tanjirom. Taj postupak se ponavlja, a hleb tako odmekavi i sačuva svežinu za sutradan.


Ovako spremljen hleb možete premazati nekim omiljenim namazom, nafilovati ga po želji, urolati kao palačinku, preseći preko pola i tako poslužiti dragog gosta. 

Prijatno.


Нема коментара:

Постави коментар