понедељак, 9. октобар 2017.

LIKER OD DUNJA



Potrebno je:

1 kg izrendanih neoguljenih dunja
250 g šećera
1 šipka vanile (ne znam da li to postoji danas, pošto je ovo recept iz jednog kuvara iz 1978-e, ali mogu dodati vanilu šećer iz kesicu isto mu dođe)
1 l rakije (ja sam se odlučila za meku rakiju, iako recep traži ljuti, a pošto liker piju nežnije ženstvenije polovine bolje je da se drže meke rakije)

Zrele dunje dobro oprati, istrugati na rende, pa posložiti u staklenu teglu.

Povezati čistom kuhinjskom krpom i ostaviti da tako stoje nedelju dana na hladnom mestu (u frižideru).

Po isteku 7 dana, dunje ocediti, a tom soku dodati 1 l rakije, 250 g šećera i šipku vanile.

Izmešati, sasuti u teglu, dobro zatvoriti poklopcem i ostaviti na sobnoj temperaturi da stoji 2 meseca. Dakle, liker cedim tek 16-og decembra, pa ću tada dopuniti ovu objavu ažuriranjem i dodavanjem naknadnih radnji u vidu fotografije.

Nakon 2 meseca otvoriti teglu, liker procediti kroz čistu gazu (ili još bolje kroz neku dobru rešetku, tako čestu da ne mogu proći sitne male trunčice).

Sasuti u flaše, zatvoriti i u svečanim prilikama piti. Taman da nazdravimo ove godine o Nikoljdanu za dugovečnu nam sreću.

Živeli!







Šta imamo posle 7 dana... Tegla odvezana, izvađena iz frižidera, a nigde buđi na vidiku i sve što sam nastrugala obiluje sokom. Iscedila sam stežući kroz pesnice 500 ml soka (ipak je to za jaču mušku ruku, no gle čuda i moja mala ruka iscedila i poslednju kap soka).

Potom sam u istu čistu teglu sve to sjedinila i dodala rakiju i šećer. Sad sve poklopljeno stoji 2 meseca na sobnoj temperaturi uz povremeno mućkanje kad se setim. Ako mi stigne za to vreme šipka vanile odvrnuću poklopac da isto dodam, ako ne, neće biti osiromašeno ničim. Bila sam skeptična, dok malo sve nisam probala i po boji i mirisu znam da me čeka predivan liker.

Nastavak sledi kroz meseca dva...



I nakon meseca dva, liker proceđen. A o lepoti pitkosti jednog takvog ukusa malo je i govoriti.


Živeli!!!


Нема коментара:

Постави коментар