недеља, 29. октобар 2017.

POSNA KATMER-PITA SA PRAZILUKOM


KATMER-TESTO ZA PITE

Potrebno je:


brašno

ulje
morska so po potrebi

Brašno sasuti u vanglicu (pisalo je da brašno treba prosejati, ja nisam, jer koristim fino meko brašno), pa u sredini napravti udubljenje. Dodati malo soli, a zatim mlakom vodom zamesiti testo malo mekše nego za rezance.


Testo treba dobro razraditi natiranjem, formirati loptu, pokriti čistom pamučnom kuhinjskom krpom i ostaviti da malo postoji kaže recept (ja sam za to vreme prepržila nadev, tako da je testo odstojalo ravno 40 minuta, a poznato je što testo više odstoji bolje je i lepše se razvlači; o nadevu pišem kasnije).


Posle 40 minuta testo se podeli na 2 jednaka dela (2 lopte) i od svakog dela (lopte) se napravi jedna kora (razvuče se oklagijom krug).







Sada se svaki taj krug izdeli na 8 delova (kaže u receptu od 5-8) i od svakog dela napravi loptica, pa se na dasci oklagijom svaka rastanji u krug. Na razvučenoj kori prstima se naprave manja udubljenja, a zatim cela kora premaže uljem. Na ovako pripremljenu koru ređaju se i ostale po istom postupku. Osmu poslednju koru ne treba mazati uljem (ja sam tako uradila, a u receptu ništa nije pisalo).





Kada su sve kore posložene, rukama razvući koru, donju nešto veću nego što je tepsija u kojoj će se peći, da bi se mogao napraviti venac, a gornju koru u veličini tepsije. Obično se donja kora pravi od 2-3 lista više nego gornja (ja sam išla sve po pola, pa je opet ispalo svega dovoljno).





Mešenje katmer-testa za pite (zaboravljeni srpski recept) specijalitet je Makedonije i Južne Srbije. Nadev se kod ovakve pita stavlja samo u sredinu između svega 2 razvučene domaće kore.

Evo i jednog recepta za pitu sa katmer-testom.


PITA SA PRAZILUKOM


Potrebno je:


praziluk

ulje
so
biber
aleva paprika po ukusu

Nadev:


Praziluk se opere, isecka i na zagrejanom ulju prodinsta (proprži) uz dodatak soli. A kada praziluk omekša, doda se biber i aleva paprika. Potom se sve dobro izmeša. Ja sam kašu ohladila pre nadevanja kore. Posle nadeva vratila sam se izradi katmer-testa (to je onih 40 minuta; završila sam malo pre od toga, ali sam imala i drugih zanimacija).


Tepsija se premaže uljem, stavi donja kora, rasporedi preko nje nadev, a zatim preklopi gornjom korom.










Od krajeva kore napravi se okolo venac, a pita se izmaže uljem.

Peče se na 200 stepeni oko 40-ak minuta (dok ne porumeni).


Pečena pita odmah se poprska hladnom vodom i pokrije pamučnom kuhinjskom krpom.


Kada malo omekša služi se prohlađena.


Izvanrednog je ukusa.







Prijatno.



Нема коментара:

Постави коментар