петак, 27. октобар 2017.

SICILIJANSKI BADEM KOLAČIĆI



Potrebno je:

225 g badema, verovatno oguljenog kako bi kolačići ostali beli; pa ipak kod mene u tegli našlo se ravno 200 g badema i ja sam se odlučila za neoljuštenu varijantu, pa se kolačići malo mrče; moj badem kupljen sirov pa sam ga pre mlevenja malo prepekla na suvo.

130-140 (ali da ne prelazi 150 g) prah šećera

3 belanceta

nekoliko kapi ekstrata od gorkog badema, a pošto to nemam nađem među bočicama aromu brsekve pa to malo sunem

Postupak rada:

Badem samleti na najsitnije u seckalici, pa sve to pomešati sa prah šećerom.

Ekstrat (aromu) sasuti u belance i sve umutiti viljuškom.

Sjediniti obe mase (a masa se ipak razlila - ove kolačiće na kolačarski papir istiskala sam zvezdastom šarom šprica, ali meni ne smeta što je ispalo ovako razliveno; dobila sam pljosnate kružiće).

Ipak, masa za nešto ovako treba biti čvršća, kako bi se iscrtala svaka šara (ili logičnija stvar: zamrznuti i ohladiti testo, a posle tako stegnuto išpricati u pleh i odmah peći).

I onda sam kolačiće poređane u pleh, ostavila da se stežu najmanje 1 sat u frižideru (a dok zagrejem rernu pređe malo preko sat vremena), pošto u zamrzivač ne mogu da smestim najveći pleh od rerne (a ko se odluči za zamrzivač vreme stajanja kolačića je 10-ak minuta).

Pre pečenja kolače izvaditi  posuti prah šećerom.

Peći ih 10-12 minuta, na 160-170 stepeni (malo ih prosušiti, a pošto su neoguljeni bademi ovi moji kolačići ipak neće moći postići svetlo zlatnu boju). Ja sam pekla ravnih 20 minuta, tačnije to beše sušenje natenane, sa mirisom na puslicu i malo reš, a ja tako volim (ko ne voli tako, vreme pečenja je ipak ravnih 15 minuta). Sredina kolačića mekana i pufnasta.

Ipak, trud i ukus se isplatio.

Prijatno.






Нема коментара:

Постави коментар