субота, 28. октобар 2017.

ŠVAJCARSKI DVOPEK



Potrebno je:

4 kriške tost hleba (integralni dvopek)
1 paradajz (nisam htela da ga čistim od semenki i da ga blanširam kako stoji u receptu; lepše je po meni čitav svež paradajz samleti)
nekoliko čena belog luka
beli luk u prahu
malo ulja
komad rendanog kačkavalja
100-tinak grama pečuraka (nisam merila šampinjone, možda sam imala i više; ja sve dodajem po dobro proverenom osećaju)
vezica peršuna
morska so
biber

Beli luk očistiti i sitno iskeckati (broj čena zavisi od vašeg ukusa; ja volim dosta luka, pa 3 preporučena čena u receptu meni su ipak malo). 

Zagrejati ulje i dodati beli luk. Kratko ga propržiti, pa u to ubaciti (samleven u seckalici) svež paradajz i dinstati uz povremeno mešanje.

Ja sam izostavila belo vino koje bi sada trebalo usuti u sve ovo (život u Srbiji je ispod svakog standarda, pa ipak hranimo se iznad standarda zar ne)...

Potom ubaciti pečurke, jer one su ključne i treba da omekave i da se izdinstaju. U receptu kaže da pre ovoga treba ubaciti kačkavalj (po mom mišljenju pogrešno, a evo i zašto; ubacivanjem kačkavalja sve postaje zgusnuto, a pečerke se u gustini neće moći krčkati; pa tako kačkavalj dolazi na samom kraju).

Uostalom ja preinačim svaki recept u kome mi nešto ne zvuči logično. A vazda pišem onako kako kuvam. Često usled nekih nedostataka u osatvi, pribegnem improvizacijama.

Znači, dodati usitnjene pečurke na listiće iseckane i dinstati.

Pred kraj dodati peršun, biber, so.

A kad je sve gotovo isključiti ringlu i umešati kačkavalj i konačno brzim mešanjem kad se sve rastopi i sjedini dobijate izvanredan preliv za dvopek.

Dvopek prepeći u tosteru, a potom svaku krišku premazati posnim margarinom za mazanje (puter ne koristim; skup i izvikan, a i kaloričan preko moje mere). Ja sam sva čena belog luka potrošila, a trebalo je malo belim lukom natrljati svaku krišku dvopeka. No, kada sam premazala maragrinom dvopek po malo sam svaku krišku posula belim lukom u prahu i to mi se čini boljim i bržim načinom. 

Premazan dvopek preklopiti (dva po dva) i te kamarice obilato (što obilatije) preliti smesom od sira i pečuraka. 

Služite odmah!

Veoma je važno da dvopek služite odmah, jer ako dugo budu stajali hleb će potpuno upiti tečnost iz sosa i postaće gnjecav i neukusan. Ja sam čak i malo pustila da sve stane (dvopek je ipak pečenjem stvrdnut) tako da gnjecavosti nije bilo. No, svako može da kuva ovo interesantno jelo već po nekom svom načinu. To je sloboda stvaralačkog umeća... 

Prijatno.




Нема коментара:

Постави коментар