недеља, 12. новембар 2017.

BAKLAVA SA LEŠNICIMA



Skoro isto ovako pravila sam i ovu današnju baklavu, kao prethodni put onu sa orasima, mada unela sam i neke izmene (nešto sam izbacila).

Prvo skuvati sirup od:

700 g šećera
750 ml vode

Da vri 10-15 minuta i voditi računa da se ne prešpinuje.

Pleh pouljiti i složiti dve prazne kore, potom ređati koru na koru i svaku koru poprskati sa šakom mlevenih lešnika (čist lešnik, bez dodatka šećera, jer je od sirupa baklava taman slatka; lešnik možete i prepeći, ja sam žurila pa nisam). 

Tako ponavljati sve do kraja dok se ne potroši čitavo pakovanje kora.

Složenu baklavu iseći skalpelom na kocke (i to je najteži deo posla, jer se kore malo migolje).

U jednoj šerpici rastopiti oko 120-130 g margarina sa 100-125 ml ulja i time preliti isečenu baklavu i sačekati par minuta (10-ak) da se sve upije.

Odmah uključiti rernu i zagrejati je na nekih 200-220 stepeni.

U zagrejanu rernu ubaciti baklavu i odmah smanjiti na 150 i sušiti baklavu oko 25-30 minuta, a potom pojačati na 180 stepeni i još 15-ak minuta peći dok baklava ne porumeni (ukupno vreme pečenja je 40-45 minuta).

Odmah izvađenu i vruću baklavu preliti ohlađenim sirupom (zato se sirup prvo skuva).

Baklava se ostavi na sobnoj temperaturi da sve upije i da se prohladi.

Prijatno.



Нема коментара:

Постави коментар