петак, 10. новембар 2017.

PEČENO KESTENJE U RERNI



Kesten možemo ispeći u rerni u "Dry cooker"-u. Možda može i na ringli, ako se tiganj poklopi. Ja ću ispričati kako sam ja ispekla svoj prvi kesten.

Posudu treba malo pouljiti i u nju staviti kestenje. Ja sam pre sasipanja u tiganj kesten oprala.

Ja nemam poklopac (bacila sam ga ili zagubila, nije ni bitno mnogo sada), pa sam kestenje pekla otkriveno. Nisam ništa zareckala, iako mi je prodavačica rekla da treba malo zareckati kesten. A kada sam počela istarživati šta su drugi pisali povodom toga, trgnuo me zvuk prve eksplozije u mojoj rerni. Tu sam skočiča i odustala. Prosto morala sam da se snađem po svom dobrom običaju.

Ono što mi nije rekla, to je da je među ovim kestenjem dosta onih plodova koji su buđavi iznutra. A nije mala stvar izdvojiti 360 dinara za 1 kg kestena. Videlo se i spolja da su zeleno plavi - i prilično loši (a ja sam tu zažmurila, jer izbora nemam).

Pekla sam nekoliko minuta (rekla bih tren) u zagrejanoj rerni na 250 stepeni. 

Onda sam čula prvu eksploziju, a recept po kome pravim kaže kada čujemo da je prvi kesten pukao - to znači da je sve ispečeno i gotovo. Bili su tačni. Samo u receptu nije pisalo treba li tiganj poklopiti.

No, ja nisam reagovala odmah, već sam nastavila da gledam i naredne 3 eksplozije i rasprskavanje kestena unutar čiste rerne, u kojoj se stamilo od dima.

Pustila sam da se sve stiša, izvadila tiganj.

Sreća aspirator je sve izduvao napolje.

Ohlađen kesten bilo je lako oljuštiti. Na stisak sve se lako odvajalo i gulilo.

Opet kažem dosta sam kestena morala baciti, jer su plodovi iznutra skroz plavi i buđavi.

Ostalo je nešto i za grickanje (oko 1/3).

Vredelo je truda i ukusa.

Prijatno. 




Нема коментара:

Постави коментар