четвртак, 2. новембар 2017.

TOPLA JESENJA ČORBA


Pošto sam pre ovoga cedila svež sok od šargarepe, pri otvaranju sokovnika nađem fine ostatke šaragrepe, pa da ne bih to bacila (ja sam jako osetljiva na bahatost i bacanje hrane ili njenih ostataka) reših da iskupim raspoloživo povrće i skuvam jednu od predivnih toplih juhica.

Za ovu toplu i brzu čorbu potrebno je povrće (ono koje je moguće na brzinu pronaći u kući, kad su obično rezerve potanke; no uvek ima nešto da se iščeprka):

koren šargarepe (žuta i bela; žuta je povađena iz sokovnika, a bela iz zamrzivača)
koren i list celera (iz zamrzivača)
cvekla (iz zamrzivača; ostaci od jednog kuvanja; mislim da je to ona sredina koju sam izdubila kad sam pripremala punjenu cveklu; ostaci hrane se sačuvaju pa uskoro dobro dođu; mene su naučili da je bacanje hleba i hrane velika greota)
1 glavica svežeg crnog luka
1 manja sveža tikvica (oguljena)

Povrće iseckati po želji i sasuti u dublju šerpu (ili manji lončić), posoliti i kuvati par minuta da sve omekša.

Potom izblendirati, začiniti začinima po ukusu (to je već klasika). Ja sam ovde dodala samo bio začin i šolju kuvanog paradajza iz flaše. Biber sam izostavila, jer čorba od celera ume da bude ljutkasta.

Još sve malo da provri koliko da se ukusi sjedine i odmah služiti toplo. I ne samo to, ohlađena čorba čuva se u frižideru i mirni ste u nekoliko narednih dana. Podgevaju se samo potrebne količine.



Prijatno.



Нема коментара:

Постави коментар