субота, 30. децембар 2017.

FLAMBIRANI PARTY PUNČ



Punč jeste veoma popularan alkoholni napitak, koga su otkrili britanski kolonisti u Indiji. Sama reč potiče od hindustanske reči "paantsch" što znači 5, a odnosi se na 5 osnovnih sastojaka od kojih se ovo piće priprema:

voda
limeta
šećer
začini i
arak (lokalno alkoholno piće).

Na tlu Evrope arak su zamenili rum ili konjak. Rum-punč se naziva i grog.

Sastojci za 2 osobe:

250 ml crnog vina (ja sam imala bočicu od 200 ml)
125 ml skuvanog crnog čaja (1filter ovog indijskog čaja potopiti sa 125 ml ključale vode i posle 5-10 minuta, čaj je spreman za punč)
malo cimeta
malo mlevenog karanfilića (može i u komadićima, no onda treba sve procediti pre serviranja)
1 pomorandža
1 limun
125 ml ruma (ja sam imala bočicu od 100 ml malo načetu)
125 g smeđeg šećera (ja sam ubacila 100 g)

Priprema:

Sipati u šerpu:

vino
crni čaj
sok od limuna i 
sok od pomorandže

Pre ceđenja limuna i narandže oseći po jedan kolut, pa po taj kolut limuna i pomorandže ubaciti u šerpu.

Dodati još:

cimet
karanfilić

Sve kuvati na tihoj i laganoj vatri veoma kratko pazeći da ne provri, tek da se sve polagano zagreje.

Tečnost se može sasuti u vatrostalnu posudu za posluživanje (no ja sam zadržala šerpu iz bezbednosnih razloga; posle treba napraviti i plamen iznad ove tečnosti, a pošto prvi put ovo pravim nisam znala do kakve reakcije može sve doći: sada vam preporučujem da bez bojazni radite i koristite sve kao što piše).

Uzeti jednu manju kutlaču i do vrha je napuniti šećerom, a ostatak šećera sipati u punč.



Kutlaču sa šećerom držati iznad zdele sa punčom (ili šerpe), preliti sve rumom i zapaliti upaljačem.

Stvoriće se plamen, ali ne buran i snažan. Neće doći do eksplozivne hemijske reakcije.

Dok sve to tako neprimetno gori u plamenu, kao slabo zažeženi plin, šećer i rum polako sipati u punč.

Sve zajedno pomešati, ugasiti plamen (kao što rekoh beše mali plamen, pa se sam ugasio), a ostatak ruma dodati u punč.



Još jednom izmešati sve da se šećer lepo istopi i poslužiti toplo u staklenim čašama za kuvano vino.

Živeli i Srećna 2018-a!





Нема коментара:

Постави коментар