недеља, 14. јануар 2018.

KIKIRIKI TORTA



Potrebno je ukupno 150 g ispečenog i samlevenog kikirikija i 150 g prepečenih samlevenih lešnika.

Ispeći u najvećem plehu od rerne koru i ohlađenu iseći na 3 šnite od po 12 cm.

Za koru potrebno je:

6 belanaca
6 kašika smeđeg šećera
2 žumanca
2 ravne kašike graham brašna
80 g mlevenog kikirikija
80 g mlevenih lešnika

Peći u plehu (obložen papirom) na 200 stepeni.




Fil skuvati na pari od:

4 žumanca
250 ml mleka
3 kašike smeđeg šećera

(Ja sam dva puta kuvala ovako; prvi fil bacila, pa sve iznova, da bi se svaki put fil pokazao kao usiren, dok drugi put ga smakoh sa ringle ranije pa sam to izbegla, ali je ostao nešto ređi). Ohladila sam ga dobro jer tako piše i u hladno dodala margarin i nije bilo šanse da se sve umuti zato napisah da se sve umuti još dok je mlako. Stoga sam na pari sve istopila i tako se sve sjedinilo bez ostataka maragrina i onda sam fil ohladila do stezanja u zamrzivaču. Onda sam sve radila kao što piše i evidentno je da se malo otopilo, ali po završetku očekujem da će se sve lepo stegnuti. Ovo mi se još jednom desilo kod kuvanja fila za jednu poslasticu ne znam precizno koju, koji sam bacila bez novog pokušaja. Namirnice su sve bile ispravne i onda, kao i danas i to sam eliminisala. Tako da objašnjenja nema. Čim je ovako ređi fil nanošenje šlaga je jako otežano, no ja sam ipak uspela.

U mlako dodati 125 g margarina (pola paklice).




Umutiti 200 g šlaga.

Filovati i ređati na tacnu sledećim redosledom:

prva kora
polovina žutog fila
šlag 
mleveni kikiriki (posipati)
mleveni lešnici
druga kora
preostala druga polovina žutog fila
šlag
mleveni kikiriki
mleveni lešnici
treća kora

Tortu okolo izmazati filom, pa šlagom i po vrhu posuti mlevenim kikirikijem.





P.S. Ja sam imala jedan peh sa kuvanjem fila (recept je tačan; osoba od koje sam uzela precizna, pa ipak meni se desio neki neobjašnjiv fenomen neupseha ali samo na izgled; uskoro će se sve stegnuti i torta će dobiti svoj fantastičan i izgled, dok ukus ima već i sada. Ko ne veruje, ne mora ovaj recept ni da isproba.







Prijatno.

Нема коментара:

Постави коментар