четвртак, 24. мај 2018.

INTEGRALNI CVETIĆI



U vanglu ubaciti sledeće sastojke (sve odjednom) i rukama zamesiti glatko testo:

1 žumance
2 kašike svinjske masti
150 g mlečnog margarina za mazanje "Dobro jutro"; trebalo je 250 g margarina stonog-razmekšanog, no ovoliko sam imala i posve dovoljno; pekla sam dva pleha kolačića)
1 čašica od 0,3 ruma (ja umesto ruma ubacujem grčko piće "ouzo" - uzo; može i neko drugo piće ili liker ako nemate ništa od predloženog; bar ovde može da se improvizuje, a da se ništa ne ošteti ili omaši)
150 g smeđeg šećera (a pisalo je da ide čak 250 g belog; mada i ovo je slatko, pa preporučujem 100 g smeđeg šećera samo)
1 vanil šećer
cimet pola kesice ili 1 kašičica (nisam merila)
150 g mlevenih lešnika
1 pecivo i
oko 500 g integralnog pšeničnog brašna (ide i do 600 g belog na celu meru, mada sam ja potrošila blizu 400 g samo; zato sipati brašno postepeno i mesiti dok se ne postigne glatkoća testa)



I to je sve i posve jednostavno, pa se odmah razvuče tanje testo i modlicom željenog oblika povade kolačići (trebalo je modlicom mesečiće praviti, no ja imam modlicu za cvet).

Ispeče se na 180 stepeni oko 15-20 minuta; dok ne porumene (nisam merila vreme -retko to činim, ali sam povremeno zagledala kolačiće u procesu pečenja; a posmatram kroz vrata rerne sa mnogo interesovanja).

Vrući tek iz rerne su mekani, pa se ne diraju,  a hlađenjem se malo stegnu i budu pravi prospiti keksići.



Po želji se dekoriše, mada i ne mora.

Moja dekoracija:

U malo mleka sasuti kesicu želatina (pre toga razmućena u hladnoj vodi) i u sve naliti malo likera od limuna i prokuvati.

Vruće ohladiti u frižideru do stezanja (tačnije biće kao pihtijasta masa).

Ubaciti u špric i na svaki kolačić po malo istisnuti.

Prijatno!




Нема коментара:

Постави коментар