субота, 26. мај 2018.

LIKER OD VIŠANJA



Potrebno je:

1 kg višanja
1 kg šećera
1 litar rakije (sipam ljutu)
25 g istucanih koštica od svežih trešanja (ja sam stavila 40 g osušenih, koje sam skupila u par proteklih dana tako da se nisu mnogo osušile; i tek sad čitam da piše "sveže"; no nije to neka greška, no ko bi sad jeo trešnje i koštice ubacivao u teglu kad je proces izrade u toku)...



Zrele višnje očistiti od peteljki, oprati i poređati u veću teglu (tegla od 5 kg obavezno; meni nije sve složeno stalo u teglu od 3 kg, pa sam presula u jedan poveći balon od 5 litara; nisam na vreme procenila da neće stati, pa da sam podelila sve u dve tegle od 3 kg; no pokatkad mora i koplikovano da bude zar ne).

Dakle, u teglu se neće sasuti sve višnje odjednom već ide, red po red:



red višanja
red šećera
red koštica

Tako ponavljati dok se sve ne potroši.

Zatim se sve nalije rakijom, poveže celofanom i ostavi da stoji oko mesec dana na suncu (ne prejakom). Ja ravno držim tako sve mesec dana (30).



Nakon mesec dana sve procediti, sipati u flaše, zatvoriti i ostaviti na hladno mesto do upotrebe (tako piše, mada liker se može čuvati i na sobnoj temperaturi).

P.S. I na kraju moradoh sve presuti tako uredno složeno i nije to loše, tako da može sve da se saspe neobavezno i odjednom i učinak je isti (tako pravim iduće godine). Ako nemate veću teglu od 3 kg onda sve podeliti u dve tegle.


Živeli!



Nakon mesec dana proceđeno. Ispadne skoro pa 2 litra.





Нема коментара:

Постави коментар