четвртак, 17. мај 2018.

LIKER OD ZELENIH ORAHA - na drugi način


Potrebno je:

15 komada oraščića (ja sam dobila 40 i sve sam iskoristila; bilo mi žao da bacim nešto ovako lekovito)
1 kg šećera
1 litar meke rakije 

Mlade zelene oraščiće oprati, odseći im vrhove sa obe strane (vodite računa orasi puštaju boju koja se teško skida sa kože; najbolje koristiti rukavice), a zatim izbušiti pletećom iglom (ja sam koristila drvene štapiće za roštilj) skroz kroz oraščić na nekoliko mesta i slagati u veću teglu (onu od 3 kg) red oraščića, red šećera dok se sve ne utroši.


Teglu povezati celofanom ili pergament papirom i držati na suncu 10-12 dana (ja ću držati 12 dana sve do 29 maja na osunčanoj terasi) da orasi puste sok.



Nakon toga, teglu uneti u kuću i u nju sasuti rakiju, ponovo povezati i ostaviti da stoji negde u kući (na kuhinjskom pultu, a da ne smeta) ravno 2 meseca (60 dana; dakle tek 28 jula ovaj liker može da se proba; onda i da se uporedi koja varijanta jeste bolja - ova ili ona od juče).




Po receptu ovaj liker ne treba mućkati povremeno. Ali po unosu likera i dolevanju rakije mora se sve izmešati (šećer se karamelizuje i stvrdne), a kad se stavi poklopac ostaće talog neistopljenog šećera, pa neko vreme promućkati, u narednim danima povremeno, dok se šećer ne istopi.

Nakon isteka 2 meseca liker procediti kroz čistu gazu, sipati u flaše, zatvoriti i ostaviti do služenja.

Proceđeno 27 jula umesto 28 i dobijeno nepunih 2 litra.




Živeli!

Нема коментара:

Постави коментар