среда, 16. мај 2018.

LIKER OD ZELENIH ORAHA



Potrebno je:

10 komada oraščića (ja sam dobila 13)
250 g belog šećera
1 l meke rakije (može i ljuta)

Imala sam 2 recepta u jednom starom kuvaru iz 1978-e. Ponovila sam ovaj drugi (po njemu sam već pravila i manje stoji sve (60 umesto 72 dana) i procedura je jednostavnija i ide manje šećera (250 g umesto 1 kg).

Dakle, 10 mladih zelenih oraščića (ubrati na drvetu oraha) oprati, iseći na male komadiće i staviti u čistu staklenu teglu (može i u flašu, no bolje je nabaviti poveću teglu od oko 2-3 kg).



Preko oraščića sipati 250 g šećera u kristalu i naliti dobrom domaćom ljutom rakijom (ja sipam dobru meku rakiju, jer je ovo piće za žene).

Teglu dobro zatvoriti i ostaviti da stoji 2 meseca (ravno 60 dana) na nekom vidnom mestu, evo i zašto. Smestiti teglu negde na pult u kuhinji.

Povremeno teglu (ili flašu) promućkati. Bolje teglu, jer u flašu od 1 litra neće moći sve da stane i teže će se mućkati i morate sitnije iseckati orahe. Ovako u teglu se mogu ubaciti i četvrtke.



Nakon 2 meseca (mene to čeka 15 jula) preko gaze ili neke česte krpe (ja imam jednu dobru filter kesicu gustu i odlično mi dođe u pomoć kad treba sve procediti) procediti liker i zatvoriti u flaše i čuvati do upotrebe.



Živeli!

6 dana ranije proceđen liker (9 umesto 16 jula iz najlepših mogućih razloga). Ispalo je 1 litar i 150 ml likera.





Нема коментара:

Постави коментар