субота, 26. мај 2018.

VINO OD RUŽA


Potrebno je:

100 g ruža (latice majske nekalemljene ruže; ja sam imala 130 g i stavim sve)
500 g šećera
3 kesice limuntusa (rastopljene u malo vode)
2 litra hladne vode



Očišćene latice nekalemljenih majskih ruža staviti u čistu teglu (isto mi se dešava kao i kod likera od višnje; tegla od 3 kg premala; obavezno tegla od 5kg i ovde; pošto nemam novu posudu uspela sam sa 350 ml manje vode da sve spakujem u teglu i ubrzo ću dokupiti novu i presuti sve ili ostaviti ovako kako i jeste; tegla je do vrha puna)...

Kada ubacite sve latice u teglu onda dodati šećer i rastopljen limuntus, pa sve zaliti sa 2 litra hladne vode.



Povezati pamučnom krpom i ostaviti na suncu 7 do 10 dana (piše u receptu dok se latice ne podignu na površinu). Ja ću držati 10 dana i već 5 juna i da pijemo.

Posle 10 dana procediti, naliti u flaše, zatvoriti i ostaviti na suvo mesto.

Dogodine ako bude dobro praviću opet, a imam i liker od ruža koji ne mogu da napravim ove sezone nestalo latica (sve sam latice pobrala tamo gde je imalo), pa eto još i to da isprobam dogodine.

Živeli!




I evo me nakon 7 dana, latice na površini, a 7 dana je minimum zrenja ovoga vina. I posve lako, procediti, spakovati u flaše i odložiti u frižider. Prohlađeno biće još pitkije. Sve u svemu vino vrhunsko, blago, pitko...





Ispalo je malo preko 2 litra, no ne treba smetnuti sa uma da sam u startu stavila 350 ml manje vode...

Čim dograbim nove latice biće i novog vina, kao i likera.

Živeli u ime nekalemljenih ruža!



Нема коментара:

Постави коментар