среда, 8. август 2018.

MUSLI - kako sami da napravite



Musli je mešavina (miks) žitarica u vidu pahuljica, sušenog voća, semena i jezgrastih (orašastih) plodova.

Ovako napravljena mešavina može se kuvati, što ja ne radim nikada ili potapati u svežu isceđenu pomorandžu, što ja radim najčešće ili potapati u hladnu ili mlaku vodu ili biljno mleko, a sve da odstoji neko vreme (10-ak minuta bar, ili da prenoći u frižideru ako ovakve recepte za doručak pokvasite nekad uveče).

Mešavina se količinski može napraviti za neku dužu upotrebu i držati u dobro zatvorenoj staklenoj tegli.

Evo kako da musli napravite sami, bez kupovnih lepo ukapovanih skupih kutija, a da pritom tačno znate šta i koliko ste stavili:

Mera neka vam bude mala šoljica od kafe (moja je ona najmanja od 3 srka; naredni put osmeliću se da uzmem i malo veću šoljicu-šolju; ovo je prvi uspešan eksperiment).

2 šoljice ovsenih pahuljica
1 šoljica raženih pahuljica
1 šoljica ječmenih pahuljica

Dakle 4 šoljice pahuljica (za koju se više odlučujete zavisi od vaših ukusa i interesovanja; a u sve ovo se mogu uključiti i neke druge pahuljice ukoliko do istih i dođete; ja sam trenutno imala tačno ovako i gle čuda tako i recept skoro zahteva).

Dalje:

1 šoljica mlevenih badema (orahe ne uključujem već neko vreme čitajući hrono časopise, a lešnike preskačem iako ih obožavam i uzgajam, jer više volim da isforsiram badem ovoga puta); umesto seckane varijante, ja sve dobro sameljem - štedim plombe

1 šoljica suvog grožđa (šljive suve ne ubacujem, a smokve preskačem, kao i omiljene urme)

1 šoljica prepečenog semena suncokreta (mogu i semenke bundeve, no ja sam ih potrošila za puter)

Ovoj mešavini dalje treba dodati:

1 kašiku susama
1 kašiku semenki mlevenog lana (mogu i semenke, no ja sam otkrila mleveni lan, pa ga sada više iskorišćavam)

Proso, sušene druge razne pahuljice od žitarica, kinou, korn fleks, itd... - malo preskačem za neko vreme.

Za sada sasvim dovoljna ovakva receptura za doručak.

Da ćete ovde uvek ubaciti svežeg sezonskog voća ostaje kao nešto što se podrazumeva i kad se ne napiše.


Prijatno!



Нема коментара:

Постави коментар