недеља, 2. децембар 2018.

POSNA REFORMA TORTA



Zamesiti testo za 4 kore (sve odjednom):

250 g meda
200 g smeđeg šećera (smanjila sam za 50 g, inače piše da treba 250, no ja sam ovako)
2 šolje kisele vode (šolje one za čaj ili kafu malo veće, pa sve ukuno dođe oko 340 ml vode)
1 štangla otopljene menaž čokolade (kada sam sasula otopljenu čokaldu malo se zgrudvala u hladnoj vodi, no to ne smeta ionako se rastopi pri pečenju)
300 g mlevenih oraha
2 najmanje šoljice maslinovog ulja (oko 160 ml ukupno)
1/2 kašičice sode bikarbone
24 kašike speltinog brašna (slobodno stavljati pune kašike, a testo jeste ređe no sve se ispeče bez po muke)



Da ne bi pekli čak 4 puta, pecite sve od dva puta, tako što koristite najveći pleh od rerne obložen papirom i pola mase sasuti i ispeći prve dve kore,  a od preostale polovine ispeku se još 2 kore.

Peče se na 180 stepeni oko 20-ak minuta.

Ohlađene kore prepolove se preko pola i tako se dobiju 4 tražene korice.

Mekane su, pa se strpljivo slažu i nanose jedna na drugu uz pomoć papira.



Fil se kuva u lončetu na paru od sledećih sastojaka:

10 kašika smeđeg šećera
200 g čokolade za kuvanje (od 40% kakao praha, jer ponestade mi menaž čokolade koja ima 44 % kakaoa)
1 kašika speltinog brašna (pošto spelta nije pouzdan sastojak za stezanje dodajem još nešto mimo recepta i vredelo je)
1 kašika gustina (čvrstina)
kaže recept 1/2 čaše vode,  a treba nafilovati 4 sloja torte, pa tako ja dodajem malo više vode za oko 1 punu veću čašu (negde oko 300 ml nisam merila, a nisam ni pogrešila)



I taman sam knap rastegla fil (malo mi zafalilo pri vrhu, no iznutra je sve obilato natopljeno filom; a vrh se ionako završi rendanim mrvicama čokolade).

Pre nego se spelta i gustin dodaju u fil malo se razmute u hladnoj vodi.

Strpljivo se skuva i zgusne, a onda se malo prohladi fil i nanosi.



Po vrhu se torta ukrasi rendanom menaž čokoladom.

Zdravi sastojci u torti sve skoro pa hrono standardu, ako zažmurimo na med, smeđi šećer  i čokoladu - bez margarina, a na trpezi slavskoj čokoladna torta težine i čokoladne svežine od čak 2 kg.

Tortu do sutradan osatviti u špaizu ili nekom drugom hladnom mestu da odmekavi iako je u startu mekana, a već nakon toga uvezati u celofan i ostaviti do slave u zamrzivač.



Izvaditi 1 dan pre služenja.



Prijatno i srećna slava Svetog Nikolaja Mirlikijskog!







Нема коментара:

Постави коментар