уторак, 7. јануар 2020.

TORTA GRETA GARBO




Umutiti i ispeći dve kore (inače recept preporučuje peći čak 4 korice, a ja nehtedoh da još i tu gubim vreme, te sve upolovih i brže dođoh do 4 korice, možda  u vreme ovog recepta nisu postojali džambo plehovi). Stoga, ispeći u najvećem plehu od rerne 2 korice, a svaku preseći na dve polovine, a kako bi dobili ukupno 4 korice (2 plus 2 uvek su 4).

Dakle, umutiti 2 ovakve kore, od po:

6 belanaca
6 kašika šećera (smeđi)
6 kašika mlevenih oraha
6 kašika brašna (spelta)

Pleh obavezno obložiti kolačarskim papirom te ispeći korice na 190 stepeni dok ne porumene, zaista ne brojim vreme kad pečem, a ne treba mnogo možda oko 20 minuta.

Pečene korice prohlađene preseći preko pola, a kako bi dobili 4 korice.

Rastopiti 200 g margarina prvo na blagoj vatri, pa dodati 200 g čokolade i time premazati svaku od 4 korice i pustiti da se dobro čokolada ohladi i stegne.

Skuvati žuti fil u lončiću na paru, a od:

12 žumanaca
6 kašika šećera (smeđeg; treba čak 12 kašika šećera, no to je previše; starinski recepti su puni šećera, tako da sve prepoloviti treba i to je najumerenija mera)
4 kašike gustina (a trebalo je 2 kašike brašna; ja sam se ovako odlučila)
200 ml mleka

U hladan fil dodati 250 g margarina i dobro umutiti mikserom (ja radim kontra, dodam u vruć fil margarin, i onda se malo više “pomučim” dok ga ne ohladim; prosto oduzima mi previše vremena, te se poslužim frižiderom ili zamrzivačom da fil prohladim pre mazanja;  a ova torta traži dosta čekanja; ako bude preukusna, vredelo je).

Filovati: koricu, fil, itd. sve tako do kraja, dok ne utrošite 4 korice i fil razdeljen na 4 dela.

Po vrhu, a takođe i malo okolo ide žuti fil.

Po receptu ovde nema šlaga, no ja sam ipak umutila 150 g šlaga  i tortu dekorisla, jer možda je greška u receptu.

Ova torta je negde slična po filu sladoled torti, te smatram da treba šlag, nekako mi logičnije i ukusnije.

Ohladiti do sutradan tortu u frižideru.




Prijatno!



Нема коментара:

Постави коментар