недеља, 25. септембар 2022.

ZELJANICA - bez trunke sira

 



Zamesiti testo od sledećih sastojaka:

500 g belog brašna (meko tip 400)

½ supene kašike morske soli i

3 kašike biljnog ulja

Testo zamesiti toplom vodom i ostaviti u vanglici pokriveno kuhinjskom krpom da tako odstoji 15 minuta.

Pripremiti nadev za pitu:

600 g zamrznutog spanaća isečenog na sitno (može i 500 g spanaća, a može i svežeg spanaća ko ga ima u ovo doba godine)

sitne morske soli

2 jajeta i

najmanje 50 g kisele pavlake (ja sam stavila 3-4 supene kašike)

Posle isteka onih prvih 15 minuta testo podeliti na 2 lopte (ja sam razdelila na 3, pa su kore manje), zatim svaku loptu natreti rukama (ja sam to slučajno zaboravila), a onda svaku loptu tanko razvući drvenom oklagijom.

Odmah dobro pouljiti svaki rastanjeni krug i ostaviti tako tanko razvučeno testo da odstoji još 15 minuta.

Po isteku i ovih drugih 15 minuta potrebno je svaku koru rastanjiti što tanje rukama, dok ne počne da puca.

Zatim po dnu svake razvučene kore poređati nadev, a onda uz pomoć stolnjaka na kome se inače testo razvlačilo urolati pitu.

Pitu slagati u krug (u spiralu, savijanjem u krug) u okruglu tepsiju.

Pitu dobro ispeći na 220 stepeni po C dok fino ne porumeni.

Ispečenu pitu izvaditi iz rerne i preliti je sa ovom otopljenom mešavinom:

100 ml mleka

kockica margarina (25 g)

malo morske soli

Prelivenu pitu vratiti nazad u pećnicu i zapeći još 5 minuta.

Pečenu pitu izvaditi i premazati je sa malo rastopljenog margarina (jedna kockica).

Pokriti pitu pamučnom krpom i ostaviti da se dobro prohladi i da omekavi pre sečenja.

Prijatno!

 

Нема коментара:

Постави коментар