субота, 29. октобар 2022.

GRČKA PITA OD SPANAĆA – bez kupovnih kora

 



Za ovu preukusnu pitu, čak lepšu i neuporedivo tanju, te i rskaviju  od standardnih, a naših projara, potrebno je 350 g svežeg spanaća, ali kada toga možda nema onda mogu i dva pakovanja od po 200 g smrznutog organskog spanaća (tako sam ja).

Dakle, potrebno je ukupno 400 g zamrznutog spanaća posoliti sa 1 kašičicom morske sitne soli, te odmah izgnječiti i ostaviti da malo pusti vodu, a tek nešto kasnije taj višak vode obavezno dobro ocediti, a po potrebi spanać malo nožem iseckati.

U prvoj činiji pomešati sledeće sastojke:

nekoliko struka sitno sečenog mladog crnog luka (ja sam nasekla ljubičasti mladi luk)

2 vezice zamrznute mirođije (sveže ostavljene u zamrzivaču)

2 jajeta

crni mleveni biber

2 kašike belog brašna (meko tip 400)

200 g fete sira (ja sam ubacila 250 g)

270 g grčkog jogurta

oceđen spanać

U drugoj činiji pomešati sledeće sastojke:

400 ml hladne vode

130 ml biljnog jestivog ulja

1,5 kašičica sitne morske soli

1 kesica praška za pecivo (12 g)

400 g belog mekog brašna (tip 400)

Uzeti najveći pleh od rerne i dobro ga pouljiti, a onda posuti svuda po plehu što više susama.

Zatim u plehu naizmenično nanositi ovim redosledom slojeve (tri):

polovina bele smese (testo iz druge činije)

sav fil iz prve činije (tj. masu spanaća, sira, itd.)

preostalu polovinu belog fila (testo iz druge činije)

I na kraju opet sve po vrhu posuti sa što više susama.

Ispeći u zagrejanoj rerni na 190 stepeni po C ravno 1 pun sat.




Prijatno!

 

Нема коментара:

Постави коментар