петак, 18. новембар 2022.

CELERIAC REMOULADE

 



U jednu veću činiju narendati svež oguljen i opran celer (koristim celer kupljen na pijaci od 300 g težine pre guljenja, pošto mu je odstranjeno zeleno lišće).

Zatim u to dodati dve vezice sveže ubranog 100 % organskog peršuna iz svog plastenika (tačno je da dosta zaliha sveže ostavljenog peršuna imam još u zamrzivaču, ali za ovu salatu ipak treba ubrati svež peršun kad ga već ima u izobilju).

U sve ovo još treba dodati:

1 kašičicu senfa (koristim najobičniji i najjeftiniji senf)

malo limunovog soka (za čitavu ovu salatu potrošen je sok od 1 sveže isceđenog većeg limuna, a to znači da je deo ovog soka sasut posle i u majonez).

Zatim treba napraviti domaći majonez od belog luka ili preliv za ovu fantastičnu salatu, a to se radi na sledeći način:

U dublju činiju za mućenje šlaga ubaciti:

par čena belog isitnjenog luka ( ja sam ubacila baš dosta luka, jer tako volim, postane pikantno i ljutkasto, a najmanje treba 3 veća čena; ja sam možda dodala i malo više od 6-7 čena; kad kuvam ne brojim čena, već što više luka stavim to jelo ukusnije bude)

1 sveže živo žumance (koristim svoja domaća jaja, inače sam dugo izbegavala da koristim živo žumance u nekim prethodnim sosovima)

2 kašičice senfa (iako je po receptu dovljno 1 kašičica)

Ova 3 sastojka (beli luk, žumance i senf) prvo dobro treba izmutiti štapnim blenderom.

Onda u to dodavati postepeno maslinovo ulje.

Ja sam izmerila 100 ml maslinovog ulja, možda što sam već ostala sa praznom flašom, a možda iz predostrožnosti da sa uljem ne preteram.

I taman je bilo dosta tih 100 ml, iako je za pola mere od ovog recepta trebalo utrošiti celih 200 ml uja (treba voditi računa i o veličini žumanceta; moje koke nosilje tek su pronele, pa su im jaja nešto sitnija, i stoga je i žimance manje).




Kad se dobro umuti majonez, i potroši svo ulje od tih odmerenih 100 ml, onda ostaje da  se u sve ovo još doda:

crni mleveni biber i

sitna morska so

U salatu dodati sav taj umućen domaći majonez, dobro izmešati, potom sasuti u neku staklenu činiju i odložiti na kratko u frižider da se prohladi do ručka.






Lepši način da se unese svež celer još ne postoji, a za recep veliko HVALA Charles-u Dowding-u.

Prijatno!

 

 

Нема коментара:

Постави коментар