недеља, 16. април 2023.

POGAČA DALMATINO – vaskršnja



Pogaču sam ovu pravila 2017, pa da oživim jedan novitet, jedan dobar, a zaboravljen praznični recept.

U vanglicu sasuti sledeće sastojek i zamesiti testo za pogaču:

300 g belog pšeničnog mekog brašna (tip 400)

1 kašiku belog kristal šećera

½ kašičice sitne morske soli

kockicu omekavljenog margarina (nisam merila, a treba oko 35 g, a ja sam ubacila verovatno oko 50 g)

1 kašiku suvog kvasca

1 celo jaje

150 ml mlakog mleka

Zamešeno testo u vanglici pokriti kuhinjskom krpom, i ostaviti ga da odstoji 15 minuta (ja sam iznela testo na Sunce, iako je bilo prohladno, vetrovito i oblačno, a napolju je u ovo jutro bilo toplije nego u letnjoj kuhinjici).

Razvući testo u manji pravougaonik, i pokriti ga streč folijom, a onda ostaviti da odstoji još 15 minuta.

Nakon toga testo razvući što tanje, a u jedan veći pravougaonik i onda nafilovati pogaču sledećim redom:

izmrviti posvuda sir fetu (oko 100-150 g, ja sam možda i 200 g, a htela sam da ovoga puta sve bude nafilovanije)

100 g iseckanih maslina (mešavina zelenih i crnih)

200 g dimnjenog svinjskog vrata, u liščicama, koje se posvuda poređaju po testu pogače

Testo se zatim urola kao štrudla, kao rolat, a onda se ubaci u kuglof, u krug obavije (kuglof pre ubacivanja ove pogače dobro pouljiti).


Po vrhu pogaču izmazati sa 1 žumancetom, a onda sve posuti sa dosta susama.

Ispeći pogaču na 200 stepeni po C oko pola sata.

Prijatno!

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар