недеља, 23. април 2023.

ZDRAV LEBAC – bez kvasca

 


Jedan zabrovaljen recept iz 2017 godine, ili prelistavanje davno odbačene stare sveske sa nekim zapisanim davno prošlim receptima.

Pomešati u jednu činiju sledeće sastojke:

300 g integralnog pšeničnog brašna

150 g ražanog brašna

50 g heljdinog brašna

3 kašike maslinovog ulja

1 kašičicu sitne morske soli

400 ml hladne vode

1 kašiku (mlevenog) lana

1 kašiku (mlevenog) susama

1 kašiku (mlevenog) badema

Ali, pošto ja ne kupujem ništa samleveno, jer vetri i gubi lekovitost, ja u seckalicu stavim sve ovo troje zajedno, a po 1 kašiku od svega celog, dakle 1 kašiku badema, 1 kašiku susama i 1 kašiku celog zrna lana, i odmah sameljem sve, a koliko je to moguće u super seckalici, i onda ubacim u ovu masu.

Sve ovo umutiti mikserom, i ostaviti do sutradan u frižideru da odmori, a najbolje je zakuvati testo za ovaj  hleb nekad uveče.

Sutradan u sve ovo dodati:

1 kesicu praška za pecivo

½ kašičice sode bikarbone

1 kašiku soka od 1 isceđenog limuna (pošto je bilo gusto dodala sam sav sok od 1 limuna)

I opet sve izmutiti mikserom, ali ovoga puta mutiti burgijama za testo.

Sasuti odmah testo u pleh (prethodno obložen kolačarskim papirom), te ubaciti odmah u hladnu rernu, i tek onda uključiti rernu na 220 stepeni po C i peći oko 40 minuta.

Ja sam ovde dakle omašila, pa sam ubacila hleb u već zagrejanu rernu i tu se kasno setim da nije trebalo tako. I onda sam ispekla u zagrejanoj rerni pola sata, ali hleb je ovoga puta u sredini ostao malo gnjecav, pa ipak trebalo ga je ispeći malo više. Ali i kad se peče po 40 i više minuta beskvasni hleb uvek ostane po malo sirov. Kako god, svaku krišku pre jela moram dobro da istostiram, jer drugačije ne može da se iskoristi.


Pečen hleb izvaditi iz pleha, osloboditi ga od papira, i dobro ohladiti na rešetki, i tek dobro hladan hleb iseći na kriške.

Prijatno!

 

Нема коментара:

Постави коментар