уторак, 30. мај 2023.

LIKER OD LIMUNA

 

Uzeti 6 limunova i oprati ih, a onda ih samleti na vodenici za meso.

Uzeti najsvežija domaća jaja, po mogućnosti da su koke snele jaja danas ili juče, i oprati ih takođe.

Uzeti čistu staklenu poveću teglu (od 4,2 litra) i u nju sasuti sav mleveni limun, a onda svih 6 jaja, jedno po jedno, lagano utisnuti u limun.

Povezati pamučnom pelenom teglu, staviti gumicu, i odložiti teglu u frižider, i držati tamo čitava 3 dana.

Svakog dana, a u ta 3 dana, jaja prevrnuti, znači kako su jaja stavljena danas, sutra ih treba okrenuti obratno.

Kako računati dane, pa ako je danas ovo stavljeno u teglu prvi dan je tek sutra završen, znači kad se napuni 24 sata.

Četvrtog dana u ovo treba dodati:

500 g belog kristal šećera, i sve izmešati, a ako jaja nisu sva prsla, treba ih razbiti, razlupati im ljuske, ali će već biti prilično mekano, znam jer sam ovaj liker pravila 2018-e godine.

I još treba dodati 300 ml ljute rakije (može i meka, može i viski i konjak, šta se god alkoholno ima, ali ja više preferiram da bude ljuta rakija).

Kad se doda rakija sve se dobro promeša, sjedini, a onda se sve dobro procedi. Ja imam jedan dobar filter bolji od gaze, te neće ni jedna mrvica nepoželjan da proleti. Dakle, prvo cedim kroz veću rešetku, a onda na kraju kroz taj finiji filter, najgušći gde ništa ne može da proleti.

Liker proceđen sasuti odmah u flaše i čuvati na hladnom.

Imaće divnu jaku žutu boju.

Ja čuvam u frižideru boce sa likerom.

Treba da se dobije oko 1-1,5 litar likera, ali ja sam dobila ovoga puta samo 1 pun litar (linum se inače zgusno, a izleda nije bio izobilan sokom).

Meni ističe da procedim liker 30 maja, dakle danas.

Živeli!

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар