петак, 26. мај 2023.

MED OD BOROVIH IGLICA

 

Juče su nabrane borove iglice, dakle mladi izdanci u veličini 2-3 centimetra, a onda su prokuvani u šerpi oko 15-ak minuta.

Pošto sam pravila 4 puta uvećanu meru, za ovaj moj recept ide 200 borovih iglica. Ja sam nabrala malo preko 250 i sve sam ih stavila u šerpu, ali računam da ih ima ravno 200, jer su neke iglice bile oko 1 centimetra.

Nakon toga sve je poklopljeno i ostavljeno 24 sata da odstoji.

Danas, nakon ručak, a po isteku ta 24 sata, proceđene su borove iglice i dobijena je lekovita tečnost.

U veliku šerpu treba dalje naliti za kuvanje borovog meda sledeće sastojke:

svu proceđenu tečnost (a tečnost treba izmeriti i treba da je bude 8 litara ukupno; naravno ja nisam na 8 litara juče skuvala iglice, ali sam danas doturila čiste vode da bude 8 litara tečnosti tačno)

4 kilograma belog kristal šećera

Šerpa je odmah stavljena na ringlu i kuvalo se oko 6,5 sati, jer je šerpa bila prepuna, duboka, a da sam sve radila na vatrenom šporetu u najvećoj šerpi za kuvanje džema, skratila bih vreme kuvanja, ali dan je ionako bio kišno predivan te idealan da udišem isparenje borovih iglica.

Treba nabrati još iglica, ali za inhaliranje sinusa i kuvanje čaja, to je moj sledeći cilj dakle.

Sve je mirisalo na čistinu borova danas.

Kao kod meda od cvetova maslačka treba ukuvati tečnost na polovinu, dakle prepoloviti je kuvanjem, i biti uporan, strljiv, makar svi govorili da od svega neće biti ništa.

Negde na polovini kuvanja, iscedila sam sok od 1 većeg limuna i sasula ga u med.

Na kraju kad se sve počne penušati i šuštati kao kod špinovanja, med se smakne sa ringle, a gustina se ispita probom i hlađenjem male količine na nekoj tacnici.

Ovaj med je u tečnom stanju kao sirup i kutlačom se sipa vruć med u zagrejane tegle.


Zavrnuti poklopce i ostaviti do sutradan da se sve stegne i ohladi.

Ujutru na degustaciji znaću koliko je sve uspelo, a smatram da jeste.

Od ove kolilčine dobijeno je 6 velikih tegli ili 6 kilograma borovog meda.

Prijatno!

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар