среда, 20. септембар 2023.

PRHKA PITA SA SMOKVAMA

 


Zamesiti testo od sledećih sastojaka:

300 g brašna (belo meko pšenično tip 400)

prstohvat soli

100 g šećera u prahu

120 g omekavljenog margarina

1 jaje (umućeno; ja nisam umutila, nisam to čak ni pročitala u receptu, već sam posle sve samo izgnječila rukama, i opet je uspelo)

Testo ostaviti u frižider 20 minuta.

Uzeti okrugli pleh, prečnika oko 22-23 cm i obložiti dno kolačarskim papirom.

Po dnu papira nadrobiti grudvice testa (poređati otkidanjem manjih grudvica polovinu testa).

Poređati najmanje 300 g svežih smokvi isečenih na tanje kružice (ja sam stavila još više smokvi, čak oko pola kilograma, jer je lepše i bogatije, filastije).

Smokve posuti rendanom korom od 2 manja limuna (iako treba kora od 1 limuna, ja sam sve duplirala, da bude aromatičnije).

Zatim posuti 1 kesicu vanil šećera.

I na kraju, posuti što više cimeta.

Preko toga dolazi druga polovina preostalog testa (i opet se otkidaju manje grudvice dok se sve ne utroši).

Odmah ispeći kolač dok ne porumeni na 170 stepeni po C (ja nisam imala prezicne podeoke, pa sam pekla negde između 190-180 stepni po C).

Ohlađeno iseći, a po želji može se posuti prah šećerom (ja ne posipam prah šećerom, jer je suvišno, a kolač je savršen baš ovakav kakav i jeste, te ne zna se šta u njemu divnije zamiriše).

Prijatno!

 

 

Нема коментара:

Постави коментар