понедељак, 30. октобар 2023.

GRČKA PITA OD SPANAĆA iz „Hirošime“

 


Nabrati 200 g svežeg spanaća (u „Hirošimi“ već beremo ovogodišnji spanać iz septembarske setve).

Spanać iseći sitno, a onda ga posoliti sa ½ kašičice sitne morske soli.

Dobro izgnječiti rukama, te ostaviti da odstoji, tj. dok ne popusti onaj fini zeleni sok (a može i zamznuti spanać, jer sam tako pravila još prošle godine, 2022, tog 29 oktobra, kada je recept imao svoju gastronomsku premijeru, dakle kada sam prvi put pravila ovu grčku pitu, a danas pravim pola mere od te prve ogromne mere koja se pekla u najvećem plehu od rerne).

U prvoj činiji pomešati:

sveže isečena pera i glavičice mladog zelenog luka (ja sam iskoristila jedan dobar deo naših samoniklica koje smo danas našli unašem spoljašnjem vrtu, a dovoljno je bar jedno pero, no ja sam naseckala malo više svežeg luka, jer tako volim, i crnog i ljubičastog)

1-2 vezica mirođije iz zamrzivača (a pošto imam dosta zaliha, ja dupliram ovaj začin)

2 jajeta umućena (iako može i 1 celo na pola mere, imam domaća svoja jaja, te ih rado trošim)

mleveni crni biber

1 kašika brašna (belo pšenično)

180 g fete sira (a trebalo bi najmanje 100 g, ali pošto je meni to malo, ja sam povećala meru, jer volim kad ima dosta sira)

140 ml običnog gustog jogurta (može i grčki)

dobro oceđen spanać

Udrugu činiju posebno pomešati masu za tanko testo:

200 ml hladne obične vode sa česme

65-70 ml ulja

½ kašičice sitne morske soli

½ kesice praška za pecivo

200 g belog pšeničnog mekog brašna tip 400

Uzeti pleh dimenzija (30x31 cm) pouljiti ga dosta dobro, i posuti po dnu po ulju što više susama.

Zatim sasuti i rastanjiti polovinu belog testa (testo je žiđe,  elastično, a kako god da se razvuče, čak i kad pukne, jer se lepi, ono posle naraste i sraste sa  bogatim nadevom, a pita je prhka i tanka, preukusna).

Sasuti preko toga prvog sloja testa, sav fil ili nadev od sira i spanaća.

Po vrhu sasuti preostalu polovinu testa.

Na kraju, po vrhu još samo posuti susamom.

Ispeći na 190 stepni po C oko 40-50 minuta (kada sam pravila celu meru peklo se kako i piše 1 pun sat, a sada je rerna nekako jača i bolja, te je sve bilo mnogo brže ispečeno, a kad je pečeno poznaje se po rumenoj boji, tako da sat i nije potreban ceo).




Ohladiti pre sečenja, te iako je za doručak, narušeno je večernje pravilo, te se pita morala degustirati i za večeru, bar malo.

Prijatno!

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар