среда, 22. мај 2024.

TORTILJE SA BLITVOM

 



 

Do juče mislila sam da su tortilje ili Džejmijev somun sa kukuruzom i sirom nešto najbolje na svetu, a onda danas u nedostaku kukuruza šećerca rešim da izmislim nešto slično, a ipak novo, možda samo moje, jer do sada nisam čula da neko pravi tortilje od blitve.

Dakle zašto da ne, sve isto kao kod Džejmija, samo umesto kukuruza moja blitva, i naravno malo sitne morske soli pride, jer nekada baš nijanse ili male finese čine velika čuda.




Što da kupujem zamrznut, a preskup i šećerac (ili onaj loše skuvan u konzervi, žilav), koji nije organskog porekla, kod moje onolike prezdrave neprskane blitve.

Moram da smislim kako da potrošim sve svoje sačuvane orgomne količine.




Jednom sam po receptima iz Azerbejdžana pravila najlepši hleb sa spanaćem i bundevom (ali tu nažalost ide kvasac, a ja tragam za beskvasnim receptima), a danas napravih jedan mali pokus, počeh da se igram u ovoj dosadnoj oblačnosti bez poslova, i neverovtano šta sam danas novo postigla.




Savršene tortilje sa blitvom.

Jednu kesu zamrznute blitve oko 200 g na malo ulja prodinstam na ringli dok ne omekavi i sva voda ne ispari (zamrznutu blitvu izmrvim).

Blitvu potom dobro prohladim, a onda u to još dodam:

4-5 kašika grčkog jogurta

kocku sitno rendanog dimljenog kačkavalja

malo sitne morske soli

brašno (belo pšenično, meko tip 400)

Zemesim od svih sastojaka testo, a onda ga drvenom oklagijom razvučem kao tanje tortilje, i odmah pečem na suvom tiganju sa obe strane.




Tortilje mirišu na dimljenu slaninu (tj. na dimljeni kačkavalj), a preukusne su odviše.

Neponovljivo lepše nego one sa kukuruzom, koje su kao tek otkrivene takođe izgledale najlepše na svetu, ali uvek imaju neka nova i bolja otkrića, koja još više plene, oduševe.

Ovakva tortilja idealna je za sve, nema kvasca, nema praška za pecivo.

Prijatno!

 


Нема коментара:

Постави коментар