четвртак, 27. јун 2024.

URMAŠICE sa bademom

 



 

Najpre skuvati sirup ili tzv. agdu za urmašice, tj. slatki preliv.




Uzeti za meru najmanju, što manju šoljicu kafenu onu od 2-3 srka.




U šerpu dublju nasuti:




9 šoljica šećera (ode skoro 1 kg za čitav ovaj kolač, ali upravo to su urmašice)

2 kesice vanil šećera

10 šoljica hladne vode

2 koluta sveže isečenog limuna




Zatim skuvati agdu, no malo je ravno 1 minut, ali negde treba da se sve prokuva oko 5 minut, da postane lepljivo.

Zamesiti testo i umutiti mikserom:




3 jajeta

3 šoljice šećera

Zatim u to dodati:

3 šoljice ulja

Potom dodati sledeće sastojke i izmutiti ručno, a onda rukom zamesiti glatko testo:_

1 kesica praška za pecivo

13 šoljica mekog brašna tip 400 (dodavati posteno, jer nešto brašna ipak ostane, te je najbolje svih 13 šoljica odmeriti posebno te dodavati postepeno, taman koliko svako sam proceni da treba)

Od testa odmah otkidati kuglice (pravim veće urmašice), te od njih praviti uske valjčiće, a onda okrenuti rende na najgrublju bockavu stranu i od valjka prstima rastanjiti i oblikovati jedan duži, a uži pravougaonik.

Pri radu ruke dobro nauljiti.




Pleh obložiti kolačarskim papirom, ili samo pouljiti (možda je bolje pouljiti, ali ja tako ipak nisam, jer posle kad se ispeku treba ih agdom naliti, pa je lakše ako nema papira, a ja sam morala da prvo sklonim papir nakon pečenja i tek onda da ih prelijem, kao da volim da idem uvek težim putevima).

Pre pečenja u svaku urmašicu utisnuti po sredini po jedan badem, a može i jezgra oraha, mada kad nemam oraha, badem je ukusniji i lično mene više asocirana na orijentalni slatkiš.

Peče se ravno 20 minuta na 180 stepni po C.

Poenta je vruće i tek ispečene urmašice preliti dobro ohlađenom agdom, ali ja tako opet nisam, jer mi je prvo i jedino falio limun, pa dok sam dočekala da mi limun stigne ja sam sve već pripremila i bila u fazi pečenja, a agda se samo delimično prohladila, a pošto sam pekla u dva pleha, nasipala sam iz dva puta i uspelo je fantastično sve, i zaista ukusnije urmašice nisam skoro jela, a nisam dugo ovo ni pravila, a svoj stari recept davno sam zagubila, i konačno sam pre neki dan nabasala na vrlo uspešan recept i evo ga.

Prijatno!

 


Нема коментара:

Постави коментар