четвртак, 12. септембар 2024.

DŽEM OD MALINA



U veliku šerpu sasusti oko 10-13 kg opranih i oceđenih malina.





I odmah posuti sa 3 kg šećera i 3 kesice vanil šećera, a onda izmešati drvenom varjačom, te ostaviti pun sat vremena najmanje da sve odstoji i da popusti sokove (menije koji minut odstajalo i preko punog sata).





Zatim, namaknuti šerpu na vatreni šporet i kuvati.

U jednom času openiti, a onda probati slatkoću.




Ja sam ubacila još 2 kg šećera, dakle ukupno 5 kg šećera (iako je prava mera kad su dobro slatke maline na 2 kg malina ide samo 500 g šećera, ali ove kupovne maline malo ipak kise).




Ubacila sam još i 2 kesice limuntusa da malo sačuvam bolje svoj đžem, da bude što duže postojaniji, jer je u gajbicama bilo mnogo i nedovoljno sazrelog voća, a uvek je nezahvalno kuvati bilo šta ako je već tako, pošto je onda sklono bržem propadanju, ali ako se dobro ukuva, može samo malo da pobuđa po vrhu, mada i ne mora, jer ovde nema konzervansa i hemijskih aditiva, itd.




Džem se dakle samo lagano meša, kuva, do željene gustine.




Zatim se vruć džem sipa u zagrejane tegle, koje se tek ujutru ohlađene povežu poklopcima, te ostave na police negde u hladnu i mračnu ostavu samo za čuvanje zimnice.




Od ove količine ispalo je 15 velikih tegli džema od malina (uloženo 2500 dinara za maline i 550 dinara za šećera, a treba još uračunati 3 vanil šećera i 2 limuntusa, dakle ulaganja velika, itd., a moj i mamim trud ko računa).







Dakle, bilo je lako skuvati džem od maline Polke, tako da sam i taj izazov eliminisala sa moje preduge liste gastro izazova, te sam po prvi put eto i to uspešno napravila, a da li ću više ikad ovo ponavljati, ne znam - pošto treba sada ispitati u narednoj godini dana šta kažu svi moji degustatori, itd.

Prijatno!

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар